Annons:
Etikett140-övrigt-utländskt-fiske
Läst 2054 ggr
kirshim
2018-01-12 07:40

Kap Verde

Jag är på väg till en underbar semester på Kap Verde, närmare bestämt ön Boa Vista och stranden Praia de Chaves
Självklart har jag förhandlat så fiskegrejer ska med och har tidigare stått på stranden där nere och fiskat lite.
Någon annan som varit där och har några kanontips så man inte åker ifrån något viktigt?
Kommer ha med mig 2 Penn slammer III (stl 4500 och 6500)

ett Shimano Beastmaster STC twin tip (spö)
ett lite mindre globetrotter-spö
Riggar för bottenmete, strömmingshäcklor (med hemgjorda fjäderkrokar), krokar i storlek 4-4/0, gummilina att dra fast betet runt korken med när man agnar med fiskbitar eller räka. 
Självklart kniv och en vettig tång ska med…
ÄR det något jag annat jag BORDE ha med mig för fisket på denna ö?

Annons:
Honestyisdead
2018-01-12 09:11
#1

Oj bad spännande! Glöm inte kameran! Vill se massa bilder:)

kirshim
2018-01-12 14:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#2

Lite bilder sen tidigare resor dit, mycket små fiskar nära land, men vore ju skoj att få något att bita i denna gång….

Honestyisdead
2018-01-12 15:06
#3

Fina fiskar! Hur packar du spöna till flyget?

kirshim
2018-01-12 18:49
#4

båda spöna är "plocke pinn" så går ner i väskan på diagonalen, men har letade länge innan jag hittade vettiga spön, Shimanospöt jag har har dessutom två toppar, så med ena toppen är det 10 fot och funkar kanon för beachcasting, med andra spöt så blir det ca 8 fot och perfekt som båtspö (har provat det flera gånger i Norge och bänt upp 10kg + torskar. Så kanonspö men kostar ju därefter också…

Honestyisdead
2018-01-12 18:56
#5

Du gör mina drömfiskeresor :)

kirshim
2018-01-12 19:02
#6

Norgeresorna är ju rena fiskesemestrar, då åker vi med:
www.fiskebussen.se
Dom håller riktigt bra priser på resorna som är all-inklusive, det enda man betalar extra för är bensinen till båtarna, annars ingår resa, boende, mat, båthyra i priset…
Sen är det ju så att åker man på sol och bad semester med familjen så ligger ju nästan alla såna semestrar vid vatten, så är rätt lätt att få till….=P

Kap Verde har vi trivts bra på, inget uteliv att prata om, ingen shopping, bara sola, bada med sonen och så smiter jag ner och fiskar nån timme per dag, kan inte bli mycket bättre än så….=P

Annons:
Upp till toppen
Annons: