Annons:
Etikett440-regnbågsfisket
Läst 2515 ggr
Martin
2016-11-20 07:30

Regnbågsfiske (put&take)

Har någon förslag på lämpliga drag/joggar/spinnare för regnbågsfiske i Put&Take i södra Sverige? vad brukar ni använda om ni inte flugfiskar?

Har försökt fråga runt där jag tänker fiska men oavsett var så blir svaret oftast "fluga är det som är bäst" eller "lite blandat, man får prova sig fram". 

Jo, så mycket är jag också med på..

Jag tänker att det är rätt kallt i vattnet nu, fiskarna borde vara tröga. Så något som går relativt långsamt och djupt borde vara melodin. Tänker jag fel?

mvh Martin

Annons:
Honestyisdead
2016-11-20 10:23
#1

Har aldrig spinnfiskat båge faktiskt. Men jag hade kört på små spinnare i silver och starka färger. Handlar ju mycket om bilken färg och grumlughet vattendraget har. Hade dessutom varierat farten. Vevat in ojämnt med både snabba vevningar och sakta.

Samma sak med djupet. Man får testa sig fram. Är inte säkert dom går lågt.

Var ska du fiska?  Många ställen tillåter endast flugfiske eller små små spinnaker med enkelriktad och kravet att fiskar som tas med spinnaker inte får sättas tillbaka oavsett storlek.

Martin
2016-11-20 20:26
#2

Om det blir så blir det Kejsardammen, aldrig varit där men de tillåter spinnfiske. Funderar även på Sallerupsdammen där det är tillåtet med spinnare i en av dammarna. Och självklart ser jag till att ha koll på reglerna innan jag börjar fiska oavsett var jag är :)

mvh Martin

Honestyisdead
2016-11-20 20:29
#3

Har aldrig varit på någon av dom. Skulle till sallerup men det blev inställt.  Ta gärna foton och visa här sen :)

Upp till toppen
Annons: