Annons:
Etikett470-gäddfiske
Läst 6481 ggr
hannaplingberg
2014-01-05 23:56

Bästa gäddbetet!

Har precis börjat fiskat med dom här dragen. Är typ det bästa som finns. Får nästan napp varje gång jag är ute! Dragen ser ut och rör sig som en fisk i vatten så är väl därför dom funkar så bra! :)

http://www.swimbaits.se/index.php?route=common/home

Annons:
Honestyisdead
2014-01-06 22:07
#1

Tack för tipset. Själv kör jag spinnare när jag är ute efter gädda. Funkar bra det med, i alla fall i Vänern.

Wellcraft
2014-01-10 10:57
#2

Kör också med spinnare och det funkar helt ok, tack för tipset blir o testa till våren :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

JontaK
2014-01-15 21:46
#3

Jag fiskar med väldigt många typer av beten för gädda och vill påstå att det är omöjligt att plocka ut ett "bästa bete" utan att veta förutsättningar som årstid, typ av vatten, väder och liknande.

Beten jag aldrig åker utan är klassiska ABU Atom (gärna blått 35 gram), Pig Jr, Salmo Slider 10cm, sandrajigg (16cm) och hederliga wobblers som Rapala Magnum och Bomber Long A.

Annars är mete enormt effektivt, särskilt efter stor fisk.

Leon1973
2014-01-20 22:42
#4

@Hera, du som flugfiskar borde testa flugfiske efter gädda.

Själv kör jag jerk efter gädda, men gäddfisket är inte mitt favoritfiske utan det är bara något jag gör i jakten på de stora.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Honestyisdead
2014-01-21 08:00
#5

4 ska testa det i sommar på den årliga Vänern semestern :)

Bug_Smile
2014-12-09 05:42
#6

Själv jagar jag gädda med swimbaits från 7 till 27 cm gärna gummi eller med flera leder 6,7,8 leder, traditionella wobblers stora och små, snabba och långsamma, ledade och oledade, spinnerbaits i regnbågens alla färger finns i betesasken, vanliga spinnare, skeddrag, agressiva viblures, shads, poppers i flera storlekar, flytande, sjunkande, hovrande, snabbdykande, swimbaits som vänder upp sidan vid vevstopp, jiggar i flera olika former och storlekar, flytande grodor och en mus, softbaits i flera storlekar, nyligen inköpta jerkbaits har ännu inte badat, och vilka använder jag då, stora swim och softbaits brukar jag börja med, om de mot förmodan inte skulle resultera i någon bump eller hugg, går jag ner i storlek och väljer snabbare eller långsammare rörelser i baitsen, om detta inte hjälper,går jag ner ytterligare i storlek kanske byter färg, om inte det funkar då byter jag plats, och börjar om…

Annons:
Upp till toppen
Annons: