Annons:
Etikettövrigt
Läst 5224 ggr
Honestyisdead
2013-08-07 15:03

Vilka arter har du landat?

Tänkte det kunde vara kul om vi delade med oss av vilka olika arter vi har landat i våra liv 🙂Så vad har du lyckats fånga?

Annons:
Honestyisdead
2013-08-07 15:09
#1
  • Öringar

  • Regnbåge

  • Spättor

  • Sandskäddor

  • Skrubbor

  • Ålar (metade inte efter ål, utan spätta. Släpptes självklart tillbaka eftersom man inte får fiska ål)

  • Mörtar

  • Abborrar

  • Gösar

  • Gäddor

  • Sejar

  • Torskar

  • Horngäddor

  • Makriller

  • Braxen

  • Sillar

  • Id

  • Rötsimpor

  • Löja

  • Fjärsing

Det är dom jag kommer på nu 🙂
Har ju fått en del tång, träd och vass på kroken också, men det räknar vi väl inte 😎

Tom-B
2013-08-11 09:35
#2

I stort sett samma,

Men inte
   Gös
   Sandskädda
   Skrubbor

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Ronny-K
2013-08-14 12:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Samma som i #1 om vi räknar det vi har fångat i Sverige, men med några plus (förutom Sill då och några till som du nog bara glömde) 🙂

Röding
Harr
Bäckröding
Id
Karp
Braxen
Ruda
Tånglake
Kattfisk
Piggvar
Slätvar
Tunga
Pigghaj (numera fredad)
Fjärsing
Fiskade också ål på den tiden det fanns god tillgång. Det var ett kul o spännande fiske som jag verkligen saknar.

Fick ett nytt pb på abborre i somras, 1,6 kg.

Mitt gamla pb på gran står sig ännu……

Tom-B
2013-08-14 17:04
#4

😃
Skitfiska var det! Mitt lilla rekord på björkkvist är i detta sammanhang inget att nämna.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Martin
2013-08-14 17:31
#5

Abborre, regnbåge, öring, gädda, sill, makrill, torsk, sej, skrubba, rödspätta, mört och tånglake är de jag kommer på nu. Mört också.

Har fått en annan fisk på mete, kommer bara inte på vad den hette. Väldigt liten och kanske grönling eller liknande.

mvh Martin

[Björn.B]
2013-08-15 10:04
#6

Strömming, gädda, abborre, sik, rödspätta, piggvar, ål, havsöring, lax, gös, brax, torsk, tonfisk, svärdfisk, hälleflundra, barracuda…

Annons:
Hanna
2013-09-08 01:54
#7
  • Lax
  • Abborre
  • Mört
  • Brax
  • Regnbåge
  • Bäcköring
  • Gädda

Fick totalt hjärnsläpp. Men det kom jag på nu i alla fall. 😃

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Honestyisdead
2014-06-15 01:51
#8

Nu kan jag lägga till rötsimpa

Honestyisdead
2016-03-29 16:29
#9

Putt

Grisgurka
2016-03-29 16:48
#10

Med spö har jag fångat abbore och gädda och med händerna har jag tagit någon plattfisk och nålfisk

Martin
2016-03-30 20:22
#11

Torsk, Gråsej, Gädda, mört, ulk, sarv, horngädda, makrill,  plattfisk (rödspätta, skrubbskädda vet jag, kan varit någon mer) och abborre är de jag kommer på.

Har haft en rejält stor id på men den släppte.

Alla arter ovan tagna på spinnutrustning (inkl bottenmete/mete).

Med flugfiske  har jag tagit abborre och öring.

mvh Martin

Honestyisdead
2016-03-30 21:18
#12

På fluga har jag tagit öring, båge, id, aborre och makrill. 

Allt även på spinn

Fransu
2016-03-31 11:31
#13

Abborre, gädda, gös, mört och braxen. Vet även att jag för många år sedan var med och nattfiskade vid en stor fors i Finland. Och vi fick en hel del fisk då. Antar att det var någon typ av laxfisk, men vet inte vilken. Man kastade ut en lina med tre flugor på och så gick man längs stranden och följde vattnet. Ibland hade man fiskar på alla tre flugorna samtidigt. Vi släppte i dom flesta fiskarna igen, men grillade några över öppen eld. Men jag minns tyvärr inte vad det var för fisk.

Hera Jag är imponerad över din meritlista över fiskar. 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Honestyisdead
2016-03-31 12:24
#14

Tack, eller vad man nu säger 🙂

Fisket du skriver om känner jag igen men minns inte vilken art.

Hallonet99swe
2017-05-17 19:58
#15

* 1 abborre (11 gram)

*4 gäddor (2,4 kg)

Jag är 15 och har fiskat i 3 år typ men lyckas helt enkelt inte, jag köra alltid med spinnare men ska försöka lära mig att fiska med jigg nu vilket ska vara mer allround och bättre??

Upp till toppen
Annons: