Annons:
Etikett560-mete
Läst 5283 ggr
Tom-B
2011-06-21 09:53

Vilket Mete kör ni?

[30] METODER - METELäst 150 ggr

Vilket mete kör ni?

Avatar för HenrikLundin» Visa sida

Olästa | TipsaBevakaBokmärk

Anmäl HenrikLundin |  2009-05-20 02:26

Vad för typ av mete använder du dig av när du fiskar?

Kör du botten mete eller med flöte?

Sen vilken typ av fisk brukar du oftast meta?

Själv så kör jag oftast med flöte.
Använder mig av betesfisk när jag vill ha abborre, eller gädda.

Mask, maggot, majs när det är brax, mört osv =)

Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!

Kommentera Avatar för mona43» Visa sida Anmäl #1 skrivetav mona43 |  2009-06-06 22:24

Fiskar messt med metspö, mask och flöte. Det blir mest abborre eller mörtar till katten, men sonen har även fått braxen på kroken. Är ingen storfiskare, men det blir några turer på sommaren i alla fall.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus Medarbetare på http://ol.ifokus.se/

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  "Ingen är felfri"

Avatar för HenrikLundin» Visa sida Anmäl #2 skrivetav HenrikLundin |  2009-07-13 13:37

Finns självklart fler metoder av mete. flötestrolla, glidmete och så fick jag hjärnsläpp så jag kommer inte på så mycket mer för stunden :D

Meta är nog det som är absolut roligaste!

Var här om dagen och fiskade lite forell, då metade jag självklart! Så jäkla skoj. Synd att dom var så gluppska så dom svalde kroken lite väl hårt. Två av dom fick sätta livet till då ena satt i gälbågen och andra hade åkt ner i svaljet.

Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!

Avatar för mona43» Visa sida Anmäl #3 skrivetav mona43 |  2009-07-13 20:33

Att meta bäcköring och bäckröding är kul, det gäller att smyga så de inte hör en. Glad Ja de kan verkligen vara glufska och svälja hela kroken, eller att den fastnar i ögat. Jättegoda att steka sedan och lägga på mackan.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus Medarbetare på http://ol.ifokus.se/

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  "Ingen är felfri"

Avatar för freddan94» Visa sida Anmäl #4 skrivetav freddan94 |  2009-08-10 18:31

jag kör bara med flöde dock inte på botten efter abborre och brax att ge grannkatten.

Avatar för Annaliz» Visa sida Anmäl #5 skrivetav Annaliz |  2009-08-18 00:10

Jag kombinerar både bottenmete med flötesmete, men det jag använder mig utav som mest är flötesmete och då metar jag allt som nappar på kroken ;) Det var en härlig känsla att meta upp en 6 kgs brax!

Avatar för JonatanStorm» Visa sida Anmäl #6 skrivetav JonatanStorm |  2009-08-20 21:32

Har aldrig riktigt fastnat för mete, men jag antar att du Henke får skola upp mig!

Avatar för HenrikLundin» Visa sida Anmäl #7 skrivetav HenrikLundin |  2009-08-20 21:56

#6 det finns så jäkla många olika metod av mete så man blir knasig. Jag har allt mer blivit spicemen fiskare på senare dar.

Men vi måste dra och fiska lite brax vid löning. Så vi får regga lite mer fiskar på sidan! Sen tycker jag tt vi tar en sväng med att meta med mört, så vi kan dra fet gäddan!

Tycker vi ska fara till din stuga och köra lite flöestrolling. Tror det kan sluta med att vi har en 10kg+ på kroken! Börjar bli säsong för det nu. Sen Jerka lite slögädda!

Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!

Avatar för JonatanStorm» Visa sida Anmäl #8 skrivetav JonatanStorm |  2009-08-22 21:56

Absolut, vi får styra upp det framöver :)

Avatar för Mitralis» Visa sida Anmäl #9 skrivetav Mitralis |  2009-08-26 12:11

Jag Powerbaitar regnbåge och använder givetvis mask när jag metar bäcköring. Tackel när jag ska dra strömming, men det räknas väll inte Flört

Allt är politik! Välkommen in på Politik Medarbetare sökes till Politik För dej som är för blyg att starta egna trådar så har vi alltidFikarummet Flört Mitralis, Sajtvärd på och Politik iFokus och Kost iFokus
Har du skrattat idag? Skrattande Mitralis, Medarbetare på Humor iFokus_
_

Upp till inläggslistan

  1. Text

(Kopierat från tidigare sjt Fiske)

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Mitralis
2011-06-23 11:23
#1

Jag tror faktiskt att jag ska köpa mej ett flöte och prova det ett tag. Det enda bekymret jag har med det är väll egentligen masken. Knepigt det där, klubba fisken kan jag göra, men det är svårare att agna kroken för då tycker jag synd om masken Skrattande



Tom-B
2011-06-23 11:26
#2

Jag har just lagt in ett inlägg om Levande agn.

Tror inte det står så mycket om Mask, men du kan ju kolla.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Mitralis
2011-06-23 11:28
#3

#2 Jag kikar in i tråden Glad



[marion69]
2011-06-23 12:16
#4

Gäddor hugger väldigt bra på mellanstora och stora spinnare, den tyngre sorten.

Jag har upptäckt BALANSPIRKEN, den går bra att fånga gös och aborre med. Den är kanon tycker jag. Den finns i olika storlekar.

[marion69]
2011-06-23 12:17
#5

Oj METE var det visst. Jag kör ofta med mask eller räkor, men flöte, ibland bottenmete.

Upp till toppen
Annons: