Annons:
Etikett100-smultronställen
Läst 4466 ggr
SameoKen
5/8/09, 4:28 PM

Bosnien Tour 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det 2 timmar kvar på jpbbet…imorgon ska jag sätta mig i bilen för en färd norrut upp till Gode vännen Leif i Åkersberga.

Där ska 7 raska flugfiskare sammanstråla för kålpuddingsmiddag med OP…Samtliga 7 ska sova över, för på södnag 07.05 går planet mot Zagreb!

På flygplatsen kommer vi hämtas upp för vidare färd mot Ribnik i Bosnien…Ribnik som fritt översatt betyder "fiskeplats" är en av de pärlor som vi ska fiska i under nästa vecka…senaste rapporten igårkväll löd:

26° varmt…temperaturen i vattnet ca 8°..mycket aktivitet på fisken då Danican så smått börjat kläcka…simmande stora nymfer har fått fart på fisken…på söndag är förmodligen Danica kläckningen i full gång!Cool….precis perfekt tills vi anländer alltså!

Detta blir min 6e resa till de magiska kalkströmmarna i Bosnien…Vi ska fiska i Pliva, Una, Unac och Neretva…

DETTA är en pärla i europa..Ginklara vatten, vild fisk, Billig mat, billig pilsner…varmt skönt, och Myggfritt!!

Ha de kalas!, hörs om en vecka med massor av bilder!

Zivio!

Ken

Annons:
SameoKen
5/8/09, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Äh, en bild till kanske?

SameoKen
5/8/09, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi bor PRECIS vid vattnet…sugna å hänga me?…

SameoKen
5/8/09, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vakar de tror ni ?Glad…direkt man stiger upp kan man ju bara kolla…Rakt nedaför här tog jag flera öringar på över kilot förra året…

Tom-B
5/10/09, 2:31 PM
#4

SameoKen!

Vi förväntar oss en utförlig redogörelse för alla missade fiskar. Och lite om de icke missade.

//Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

brutalaccent
11/14/09, 10:06 PM
#5

ja, vad hände med redogörelsen? -:)

Upp till toppen
Annons: