Annons:
Etikett100-smultronställen
Läst 7639 ggr
Ronny-K
2010-06-11 10:36

Snart Fiskesemester!!

Börjar min fiskesemester om några veckor. 5 veckor hemma i Sverige ska det bli! Börjar med lite fiske i Skälderviken, hoppas på mer Makrill o Öring än Fjärsing som det blev i fjol.

När grabben har gjort sina examina bär det av norrut, destination Dalarna, men innan dess gör vi en liten avstickare till min fars hemtrakter Askersund. Bor på Husabergsudde Camping. Fina små campinghyddor, båtar att hyra, allt till en rimlig peng. Gös, Gädda mm. i Alsen.
Är någon av kusinerna hemma blir det nog lite Rödingfiske på stor Vättern också (Hoppas jag).

Annons:
Ronny-K
2010-06-11 10:58
#1

Sedan mot huvudmålet Älvdalens kommun i Norra Dalarna. Har fiskat där med sonen varje sommar sedan-99!
I början campade vi på den fina campingen helt nere vid Österdalälven. Trevlig camping personal, tyst rent o snyggt!. Simhall med 50m pool intill!
Tillgång till Älvdalens Fiskecenter med kunniga lärare-guider, båtuthyrning i många sjöar. Där tog jag o sonen våra första stapplande ¨flugfiskesteg¨.
Men vi fiskar fortfarande spinn o haspel också, tycker det är synd att låsa sig till det ena eller andra.

Många fina fiskevatten på ett stort område, med Öring, Röding, Harr, Bäckröding samt Gädda, abborre osv. Mycket Natur och fiske. Vi trivdes så bra att vi investerade i en liten fiskestuga. Hustrun brukar komma upp en vecka eller två för att pröva fiskelyckan också!

Tom-B
2010-06-11 12:06
#2

Hallå Ronny!

Välkommen hem. Blir väl en välbehövlig semester.

Jag är själv i Sälen, egen stuga, veckorna 32 o 33. Lite kortare än vanligt i år, då vi ska till Öland i slutet av veckan därpå.

Är du i Älvdalen dessa veckor? Jag lär nog göra lite rundturer, kanske förbi Älvdalen.

Har du lust PM;a mig ditt mobilnummer kanske vi kan höras vid och träffas. Vore kul.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Ronny-K
2010-06-11 12:39
#3

Hej Tom!

Min semester slutar 6 Aug (V-31). Brukar försöka komma dit upp innan midsommar i vanliga fall, bäst fiske då. Men ibland är det svårt att sy ihopa det med mitt jobb, grabbens studier osv. En fördel och klen tröst är att man slipper midsommartrafiken..

Men PM-ar mitt mobilnr. ändå, alltid kul att snacka fiske!

MVH

Ronny

Tom-B
2010-06-11 13:40
#4

OK! Vi hörs! Skall på kortsemester med husbilen till Stockholm över helgen.

Mitt mobilnr på dit PM.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Ronny-K
2010-06-12 15:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Lägger in några fiskebilder från sommaren 2009.

Nässjön med Hykieberg i bakgrunden. Ul efter Gädda. 

Ronny-K
2010-06-13 09:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Yes! Grabben glad som en speleman!

 

Annons:
Ronny-K
2010-06-13 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej Då, CU!

 

Ronny-K
2010-06-13 09:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kan undra vad gäddan tänkte i detta ögonblick, strax innan hon försvann med ett plask:
-Vad sjutton hände? Den lilla mörten! Tror jag ska bli vegetarian..

 

Ronny-K
2010-06-13 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Önskar alla en skön sommar samt¨skitfiske¨på er!

 

Ronny-K
2010-06-13 10:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Men se upp för en del fula fiskar om du fiskar i nya vatten i sommar! Även om de smakar mycket gott, akta fingrarna!

 Fjärsing

Tom-B
2010-06-13 10:43
#11

Trevligt med så fina bilder.

Är i Stockholm nu och något nymornad.

Ha en bra dag!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Upp till toppen
Annons: