Annons:
Etikett001-introduktion-anvisningar-regler
Läst 4581 ggr
Tom-B
2010-07-21 13:23

Flugfiskes framtid

Time out, i alla fall delvis.

Flugfiske i Fokus har nu varit igång nästan 1 ½ år.
Det har hela tiden varit trögt att kunna engagera en Medhjälpare som håller ut. De flesta börjar bra och med bra inlägg och fina bilder. Men ingen orkar tydligen stanna som Medhjälpare någon längre tid, utan flera bara försvinner utan ett ord.

Den senaste månaden har jag ånyo kämpat själv, och försökt få till ett inlägg varje dag. Men var och en må förstå att mina kunskaper räcker inte hur långt som helst. Och att ständigt gräva i olika källor är tidsödande. Dessutom är tendensen nu, att det blir mer och mer nya och färska källor jag öser ur. Kanske ibland på gränsen till det tillåtna.

När jag nu inte får någon hjälp, tar allt denna källforskning allt för mycket tid. Annat som fångat mitt intresse, t ex Släktforskningen, har helt kommit på undantag. Det är dessutom föga givande att hela tiden göra inlägg, och aldrig få någon respons.

Jag har flera gånger frågat mig vad som är felet med Flugfiske i Fokus. Det finns ca 300 000 flugfiskare i Sverige. Att då inte kunna fånga in fler intresserade tyder på att mitt upplägg inte är det rätta. Men jag har inte någon större idé om hur att förändra.

Trots att Flugfiske faktiskt nu växer med ett par nya medlemmar varje vecka, så är det inte heller här någon som gör något inlägg. Flugfiske har ca 1 000 inloggningar varje vecka, men lika tyst därifrån.

Jag finner därför att jag just nu inte vill, eller orkar fortsätta på detta sätt med Flugfiske i Fokus. Jag tar en Time out, och ser om orken kommer tillbaka i höst.

Du som är medlem, kommer inte att tappa kontakten med Flugfiske i Fokus, även om Administrationen skulle finna för gott att avaktivera sajten. Det är bara att nya medlemmar inte hittar in. Och jag kommer att fortsättningsvis titta in på Flugfiske, förmodligen var och varannan dag. Har det då kommit in något nytt inlägg, fråga eller berättelser, kommer jag försöka svara på detta.

Och hittar jag så där lite apropos något intressant, så skriver jag naturligtvis ett inlägg om det.

Ha en fortsatt skön sommar! Hoppas att vi trots allt möts då och då här på Flugfiske i Fokus.

Skitfiske på er!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Upp till toppen
Annons: