Sent gäddfiske???
Hej. Jag å min tjej bor mellan varberg å kungsbacka å fiskar en del i både hav å sjö. dock har vi inte fiskat så mycket på senhösten, typ nu, Vi har en rätt stor bra sjö 5 min bort som heter stora horredssjön. Har på sommaren fångat mycket å grov gädda där.
Nu har vi börjat intressera oss för höstfisket efter gädda. nu e det så illa att båten ligger på vinterförvaring å det blir fiske från land men det finns riktigt bra platser för det med. Ett ställe vi har är ett 50 meter långt berg där man kan kasta rakt ut. djupet är från land å utåt räknat 1-5 meter. på båda sidorna av berget kan man kasta jäms med vassruggar å där är det 1-3 meter djupt.
Nu skulle jag va tacksam om ni skulle vilja ge oss råd om detta. Hur ska vi göra för att fiska rätt nu i november när det är så kallt? Jag är väldigt glad i flytande 2delade wobblers, har funkat bra för mig men vad anser ni? finns det bättre saker nu på hösten. Fiskar jag för ytligt? Vilket djup står gäddorna på nu å hur djupt behöver wobblern gå?
Vi är jättetacksamma för om ni svarar å ger berättelser å små tips som kan hjälpa oss att bli bättre gäddfiskare:) MVH Erik å Ida

Ju kallare det blir, desto djupare går fisken.
Gäller nog även gäddan, så ner i närheten avbotten med betet.
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Nu har jag skaffat djupgående grejer. nu ska dom allt få. Herr å fru gädda i Horredssjön