Fiske iFokus

Fiske

Etikett110-svenska-fiskevatten
Läst 4043 ggr
Karmatarerskanise
0

Snart Vänern igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 17:e augusti åker jag med pojkvännen och ett par vänner till Vänern för andra gången i sommar. Närmare bestämt en stugby som heter Rolfskärr.

Blir spännande att se om vi har lika mycket tur med fisket den här gången som förra! Risken finns väl att det går lite sämre då det var riktigt bra förra gången.

Foton på fisk lovas om det blir någon!

Bild på en 5kg:s gädda.

Bildstölder anmäls!

Tom-B
0

BIlder och berättelse ser vi fram mot.

Själv äker jag till Stockholm på dop (inte mitt!) en vecka från den 22 augusti.

Tänker INTE fiska i Stockholms ström. Men det skulle vara fullt möjlig, och Stockholms vatten, t o m i innerstan, är så rent att fisken är fullt ätbar.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Karmatarerskanise
0

Då hoppas jag du får det trevligt på sin semester :) Jag beger mig den 17:e, men blir bara borta 4-5 dagar.

Hanna
0

Härligt att höra att Vänern är poppis. :) Bor inte långt från Vänern och vi har även en båt i. Dock har jag inte hunnit med något fiske i år, fy skämmes mig. Förvånad Fin gädda på bilden. ^^

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
0

#3 Ja skämms ;) Ut och fiska innan sommaren är slut :)

Karmatarerskanise
0

Då är man hemmkommen igen. Fisket var som väntat lite sämre än sist. Abborrarna var verkligen inte på hugget, men sen hade vi ju väderomslag hela tiden också.

Jag hade väldig otur de första dagarna, medans de andra fick en del braxar, abborrar och mörtar. Någora gäddor blev det också de första dagarna.

Sista dagen hittade jag och killen en fin vass där vi fick 14 gäddor sammanlaggt på ca en timme + några som följde med fram till båten och vände. Så det blev ett bra avslut.

Lägger in en bild på en av braxarna.

Karmatarerskanise
0

Och en bild med utsikten från stugan. Stugorna ligger verkligen på bästa läge.

Hanna
0

Får man fråga vart ni var? :)

Karmatarerskanise
0

Står i första inlägget :) Rolfskärr vid Vänern.

Hanna
0

Oh, det hade jag glömt att det gjorde. Oskyldig

Karmatarerskanise
0

Hehe :P

[Björn.B]
0

#1 Satt ett 15 tal vid Gamla stan vid mälarsidan i sthlm i lördags och metade. Annars fiskas det strömming, lax och HÖ vid slottet.