Vad äter du när du fiskar?

En macka och kaffe på termosen.
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Ja du det är lite olika när jag fiskar tex och hur länge. men är det heldag från morgon till kväll brukar jag ha med mig 1 liter cola och sedan grilla abborre.

#3 Precis ett sådant smörgåsjärn hade mina föräldrar!
Jag minns till och med att det inköptes på EPA i Ängelholm anno 196?.
Det blir jättegoda varma mackor! Innehållet kan man ju variera i det oändliga.
På fisketuren, om det nu är heldag i skog o mark och vi är några stycken , brukar jag ta med mig en liten rök eller ett halster och hoppas att lyckan står mig bi. Ett kok (ny)potatis o ett knippa dill brukar få hänga med också. I reserv har jag en "korv" bruna bönor och ett paket rimmat fläsk. Dryck, kaffe eller vatten.
Ute på sjö eller hav blir det termoskaffe o mackor.

Mitralis!
Ett sådant där järn har vi i familjen också. Men vi har även ett lite nyare för två mackor.
Jag tycker dock mackan är godast nygjord och varm.
Har du något knep för att värma på mackan ute på isen?
En termos te eller en dricka, mackor eller engångsgrill med korv och bröd. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Jag brukar grilla falukorv när jag fiskar men oftast blir det bara mackor och lite dricka
Beror på hur länge jag är ute. En kort tur fika och kaffe i termosen. En längre tur korv med bröd som givetvis grilas över elden + kaffe och ett par mackor, om det nu är en dagstur vill säga.
www.torpartanten.blogg.se
på vintern är det idealiskt att ta med en termos varm choklad och ostfrallor men på sommaren kan det duga med ett paket lithells korv som vi doppar i någon röra som tex räk eller skagern röra. Ett tips till er som röker regnbåge… fixa till att röka fisken sen äter ni den med kokt potatis samt gör en röra på creme fraice, finhackad rödlök och bostangurka. så fint till potatis och fisk…. testa…

Det låter ju både enkelt och gott.
Jag älskar rökt fisk, lax, öring eller båge, och äter den gärna kall med en god röra till.
Speciellt på sommaren med ett gott, svalt vitt vin till.
Hu, nu blev jag sugen!
På det senaste har det blivit baguett, eller som idag en kyckling och bacon panini. Te att dricka.