Fiske iFokus

Fiske

Etikettoff-topic-ot
Läst 2364 ggr
[marion69]
2011-07-14 09:17
0

Förlorad gös

I förrgår var jag ute och fiskade och vi fick en aborre och en gädda. Men jag hade också en bamse-gös på kroken som jag tappade!!

Jag kastade ut en stor vit jigg, fick napp, drog in.. kände inte så stort motstånd, den bara följde med fram till sidan av både. Nära båten kände jag att …nej.. det här är säkert en stor gädda.

Sen såg jag fisken alldeles intill båten och det var en gös på cirka 4 kilo!

Jag hade inte håven framme (fasiken) så jag tänkte lyfta upp den i båten där den satt, men den var för tung och lossnade!

Fy vad jag har grämt mig över den gösen…Obestämd

Tom-B
2011-07-14 09:26
0

Hej Marion!

Jag flyttade ditt inlägg till Fikapausen.

Vi har väl alla tappat en och annan fisk. Och nog händer det att det är, iaf känns som, den där riktigt stora.

Men Ajajaj, Marion! Håven! Nu har du kanske lärt dig att ALLTID ha den till hands. :=)

Som de flesta Flugfiskare har jag håven på ryggen. Inte alltid så lätt att få loss, veckla u,t och samtidigt hålla styr på fisken.

Det som grämer mig mest är när tafsen går av och fisken simmar iväg med kroken i mun.
Inte för förlusten av flugan, ca 15 kr klarar man av, men det känns inte så bra för fiskens skull. Men det sägs ju att inom tre dagar har flugan ramlat dän.

Skitfiske va´det!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.