Horngädda i Barsebäck?
Är det någon som vart ute och fiskat horngädda i Barsebäck än? Jag ska ut en runda i morrn så vi får se om det nappar något =)

Det tas en hel del i Helsingborg på västhamnen även vid hittarpsrevet och även inne i skälderviken------>Så det lär ju finnas där oxå! =)
Skit fiske!
P.s Skriv gärna en rapport hur det gick!
Linus - Medarbetare på Flugfiske!
C & R e det som gäller!

Nu är det fullt upp i barsebäck, var ute en timme igårkväll och plockade 15 st. Släppte dock tillbaka 10 som var ordentligt krokade=)

varför släppte du tillbaka dom som var ordentligt krokade?
C & R e det som gäller!

Varför inte? det är väll bättre att man tar de som är felkrokade som matfisk och släpper tillbaka de som är rätt krokade?

Var iallafall ute en runda idag igen med brorsan. Blev ca 35st på 3 timmar varran jag tog 20 med hem =)

Alla som är felkrokade släpper man igen för dom har ju inte huggt på ditt drag!! Om du tel är vid mörums ån så får du ju inte behälla en lax som är felkrokad!
C & R e det som gäller!

Så du menar att man ska släppa tillbaka fiskar som är felkrokade tex i ryggen eller ännu värre, i ögat?

Beror ju lite på hur dom är krokade! Men enligt mig o många fler så ska man det!
C & R e det som gäller!

Har du fiskat horgädda någon gång? Isåfall vet du att de slår till sina byten men stjärren, vilket gör att det kan bli ganska hemska sår, skulle aldrig få för mig att släppa tillbaka en sådan fisk, det är ju rena djurplågeriet

Visst har jag fiskat horngädda…o ja jag vet att dom slår sina byten först!!!!! det kan bli hemska sår, men oftast blir det inte det, och då är det ju bara att släppa den igen!
C & R e det som gäller!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej! du jag undrar vad för sorts beten man ska ha.om man ska flugfiska så suger det.

Flugfiskar du så använd tubfluga, spinnfiskar du så använd skeddrag. Men tror att det är lite väl tidigt på säsongen än faktist

Håller mede Johan om att det borde vara lite tidigt.
Borde dröja 14 dar till 3 veckor innan dom kommer. Dom brukar vara rätt punktliga.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
ok tack så mycket då väntar jag till efter påsk
hej igen jag undrar bara om du typ kan vissa på en bild eller en karta var någon stans i barsebäck du fiskar.
och en fråga till kan man bara fiska direkt eller behöver man köpa ett fiske kort. 

Det är fritt att fiska i havet. Jag brukar fiska från "stenarmen" vid campingen
ok tack du är ju som värsta upslagsboken tack så mycket

Hehe, upplasgsbok vet jag inte, men tack för komplimangen, hjälper gärna till =)
Hej!
Någon horngädda tagen i barsebäck än?