Fiske iFokus

Fiske

Etikett150-klubbar-och-föreningar
Läst 4778 ggr
pawester
4

ffk regnbågen fagersta

Jag undrar om det finns någon som har någon info om ffk regnbågen.

Jag flyttar nämligen till fagersta den första maj och söker fiskekamrater  i fagersta trakten.

Tom-B
1

Hej, Pawester!

Jag bor inte i Fagersta, men jag sökte Regnbågen på nätet.

Tyvärr fick jag inget napp, bara felmeddelande.

Så det kan finnas tre alternativ: klubben har bytt hemsida, klubben har lagt ner hemsidan, eller, ve o fasa, hela klubben är nerlagd.

Jag hittade bara Fagersta Amarörfiskeklubb, www.fafk.se, och där såg jag inte mycket om flugfiske.

Så, tyvärr, kan inte jag hjälpa dig vidare.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
0

Hej, Pawester!

Jag bor inte i Fagersta, men jag sökte Regnbågen på nätet.

Tyvärr fick jag inget napp, bara felmeddelande.

Så det kan finnas tre alternativ: klubben har bytt hemsida, klubben har lagt ner hemsidan, eller, ve o fasa, hela klubben är nerlagd.

Jag hittade bara Fagersta Amarörfiskeklubb, www.fafk.se, och där såg jag inte mycket om flugfiske.

Så, tyvärr, kan inte jag hjälpa dig vidare.

Tom

rango
0

Tjenare pawester!

Har tyvärr ingen info om fiskeklubben men däremot bor jag bara 4 mil från fagersta. Och brukar åka och fiska upp mot dem trakterna

Pontus Petersson alias rango

pawester
0

vi får väl hoppas att regnbågen inte har lagt ned för enligt de uppgifter som jag har lyckats få fram skall klubben arendera minst en sjö, kan tyvärr inte namnet på sjön i huvudet men jag återkommer till det.

mvh P-A Wester

pawester
0

jag hittade detta i en lista över sveriges fiskeklubbar.

Har bl.a två sjöar: Sarvtjärn och Dödtjärn. Sarvtjärn är för regnbågsfiske och Dödtjärn för öringsfiske

rango
0

Har tvärr ingen info om sjöarna men annars ligger ju malingsbo-kloten i närheten där är det väldigt bra med många olika vatten både sjö och strömmande med dagskort på ca 130 kronor.

pawester
0

malingsbo-kloten måste man pröva har hört mycket possitivt om området.

rango
0

Jag gillar det området mycket just för att det är så många vatten man kan välja på, både större och mindre sjöar och strömmande vatten. En del för endast flugfiske och en del för både spinn, mete och flugfiske. Så man kan välja om man vill ta med familjen eller om man vill åka själv och flugfiska med kompisar osv. Nu krånglade jag till dig men du förstår nog vad jag menar.

Sen finns ju även en del sjöar som ingår i Sverige Fiskekortet från sveaskog där omkring men dem gillar inte jag personligen då jag aldrig ens sett en fisk i dem.

Men som sagt kronofiske Malingsbo-Kloten är ett suveränt område för billig peng och ytterligare ett plus är ju att man kan med tält/husvagn/husbil bo gratis inom naturreservatet i 1 eller 2 dygn jag kommer inte riktigt ihåg hur det var nu men något sådant var det.

Tom-B
0

Redan i juli 2009 skrev jag om Malingsbo-Kloten här på Flugfiske.

Här har du länken till det inlägget http://flugfiske.ifokus.se/discussions/4d71486cb9cb46222d05c0db-malingsbokloten#4d7123d0b9cb462141044215-1

Tom