Fiske iFokus

Fiske

Etikett110-svenska-fiskevatten
Läst 3336 ggr
Tom-B
0

Gratis Flugfiske

Gratis flugfiske finns ju i de två stora sjöarna, Vänern och Vättern, samt utefter den svenska kusten. Men se´n är det väl stopp.

Eller är det inte?

Du som vet var det upplåtes gratis flugfiske kan väl tipsa oss andra.

//Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Faxlin
0

Jag har ingen aning om vart det är gratis faktiskt. Här hemma är det absolut inte gratis i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HenrikLundin
0

Vi har ett träsk mitt i stan som är gratis att fiska i. Annars är det sverigekortet eller klubbarnas olika fiskekort som gäller.

Lite tråkigt men vad ska man göra ;)

Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!

Tom-B
0

I Jokkmokks kommun, ev. i Pärlälven, erbjuds, enligt vad jag erfarit, gratis fiske utefter en del av älven.

Men det är bäst att kontrollera med kommunen.

//Tom

JakobLundgren
0

Gratis flugfiske efter abborre och gädda brukar kunna bedrivas vid rätt många sjöar som inte innehåller ädelfisk. Vid dessa sjöar brukar fisket släppas helt fritt. Kom bara ihåg att höra med någon fiskerättsägare eller vattenansvarig först! =)

Tom-B
0

Och GÄDDAN är en jättefin fisk att fiska efter med fluga!

Även aborre kan hugga på fluga.

//Tom

Tom-B
0

Lilla Luleälven tycks också ha gratis fiske.

Lilla Luleälven ligger också lättillgängligt till inte långt från Jokkmokks centrum.

Eftersom jag bor i Skåne har jag ju lite svårt att hålla koll på vad som finns norröver. Har Du kännedom om fler vatten med fritt fiske. Sätt in en blänkare här om det!

//Tom

[kloakmunk]
0

jag har för mej att man får fiska gratis i linköpings Å.Skrattande

men det finns inte så mycket bra ställen där man kan stå.Rynkar på näsan

nu bor jag i linköping sen ett halv år till baka här finns det inte gratis utan här kostar det!

Tom-B
0

GRATIS FÖR UNGDOMAR.

I Stockholm och Göteborg erbjuder Sportfiskarna gratis fiske under sommarmånaderna för ungdomar under tretton år. Se vidare på Sportfiskarnas hemsida, Upp till 13.

Men om de erbjuder flugfiske också har jag inte kollat!

//Tom

ZipNotes
0

Jag vet inte om någon läser kommentarer till gamla inlägg, men…

Gavleån bjuder på ett fint fiske mitt i centrala Gävle och det är gratis om du fiskar nedströms Strömdalens kraftverk.

För att du även i framtiden ska kunna fiska i Gavleån finns vissa regler som måste följas. Därför krävs det att du alltid har med dig fiskekortet som ett bevis på att du tagit del av de fiskeregler som gäller.

Fiskekort

Fiskekortet kan du själv skriva ut direkt härifrån webben (kom då ihåg att registrera kortet) eller så kan du hämta kort hos Berras Sportfiske, Gävle fiskredskap eller Medborgarkontoret.

Hälsningar / ZipNotes Skrattande

Tom-B
0

Tack ZipNotes för tipset.

Jo, gamla inlägg lyfts fram och markeras, så snart någon gör ett inlägg i tråden.

Så alla ser att något nytt inlägg kommit in.

Tom

rango
0

Då kanske man skulle ta sig en tripp till Gävle fram mot vårkanten är ju ändå bara 15-20 mil från mig Skrattande

Pontus Petersson alias rango