Fiske iFokus

Fiske

Etikettövrigt
Läst 2792 ggr
fiskargrabben
0

fiske som intresse?

jag har i upgift att ta reda på varför man ska ha fiske som intresse och vad som är kul med det nån som har lite förslag på vad man kan skriva?

Tom-B
0

Det har visat sig (jag kan inte stödja mig på att visa någon undersökning) att naturupplevelser är bra för människans välbefinnande.

Att fiska en hel dag i strömmande vatten, en älv eller å, där du samtidigt vadar, är konditionskrävande. Likaså att ta hem en lax, laxfisk, på 10 - 20 kg fodrar uthållighet.

Du får en spänningsupplevelse, både i väntan på hugget, och då du på ett för fisken så skonsamt sätt som möjligt, skall ta hem fisken efter hugget.

Du upplever ofta inte bara fisken och fisket. Du får se en ekorre, en hare, ett rådjur, och alla fåglar och naturens olika djur.

Jag har själv stått vid en fjällsjö i Sälenområdet, och bara väntat på att en björn eller varg skall dyka upp. Absolut ingen omöjlighet.

Och speciellt flugfiske är en åretrunthobby, du fiskar på sommaren, knyter flugor på vintern.

Det var några synpunkter. Lycka till med din uppsats (eller vad det är).

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

ize82
0

Det roligaste e väl när man lyckas överlista en lax/öring till att hugga, att drilla fisken och sen släppa den igen!

har man väl fått känna på fighten med en stor lax, då e man fast…..laxfiske, världens svåraste och sundaste beroende att bli av med Tungan ute

Man kommer ut i naturen och får se mycket! och så träffar man många trevliga människor och lär sig hela tiden något nytt!

Linus - Medarbetare på Flugfiske!

C & R e det som gäller!

[Jeremina]
0

Att vara ute i naturen, den friska luften och vattnet som rinner är en del av upplevelsen tycker jag.

Sedan att få på en fisk och kanske se den kasta sig upp i luften som öringen gör är en härlig känsla och en fröjd för ögat.

Maria
0

Sedan är det gott med fiskGlad och nyttigt.

Jag har visserligen mest fiskat i havet men nystekt färsk vittling är oslagbart tycker jag.

/Maria