Dax att välja Webbläsare
Microsoft har genom en överenskommelse med EU gått med på att förenkla valet av Webbläsare, så man snabbt kan välja om man vill ha IE, Firefox, Opera eller Chrome. Det kommer att finnas totalt 12 olika Webbläsare att välja mellan.
Fr o m början mars kan man endera dagen få ett meddelande om saken. Att ladda upp från Windows Update.
På Lantliv förs en mindre disvkussion om frågan. På länken Dax att välja kan du läsa om detta.
På Datorn finns också en liknande diskussion. Se länk IE eller …
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Nu har jag testat Firefox och Opera.
Kan bara konstatera att Opera funkar inte för mig. Opera vägrar väldigt ofta att ladda ner nya sidor över huvud taget.
Firefox däremot fungerar alldeles utmärkt. Vid inladdning kan man t ex också få alla (de flesta?) inställningar med lösenord mm utan ansträngning från IE8 automatiskt in i Ff. Så icke i Opera.
Firefox segare än IE8. Det är naturligtvis en subjektiv bedömning. Många hävdar att Ff är snabbare än IE8. Så upplevde jadet absolut inte.
MEN NU ÄR DET SKILLNAD!!!
På Datorn har jag fått ett tips om att trimma Firefox för ökad snabbhet. Det har jag gjort. Och vilken otrolig skillnad.
Gå in på länken Trimma Ff. Länk till trimningen hittar man en bit ner, Inlägg #34.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.