OT. Mobilt bredband-urkass
Mitt mobila bredband har varit under all kritik idag. Jag har inte kunnat komma in på vare sig Flugfiske eller någon annan webbsida jag varit intresserad av.
Många klagomål riktas tydligtvis mot alla operatörers mobila bredband, men jag har faktiskt varit relativt förskonad (kunnat vara lite trögt, men inte totalt hopplöst som idag). Idag har det dock visat sitt rätta jag även för mig. Det verkar dock vara bättre just nu (osvuret är bäst, har inte försökt sända detta ännu).
Det här innebär att något aktuellt inlägg från sajtvärden idag blir det inte.
//Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
jag har också väldiga problem med mitt mobila bredband.
det loggar ut sej själv ca 10 gånger i timmen. förlorar kontakt med nätet till och från, jag ringde till min operatör och frågade vad jag skulle göra, det enda dom sa va att jag skulle uppdatera programmvaran i dongeln.
efter jag gjort det så kronglar den lika mycket endå…
Tom, du kanske borde ringa till din operatör och fråga hur du enklast skulle kunna lösa problemen.. 
mvh mej..

Tidigare har det bara varit lite trögt. Igår var det totalt omöjligt, men det började räta upp sig på kvällen, och idag går det som tåget.
//Tom
det e ju bra det.
själv ska jag avbeställa mitt mobil och bara ha mitt fasta när jag kan avsluta mitt konto som sagt.
dum som jag var tog jag bunden tid.
mitt har ju bara kronglat heeela tiden.
mvh.

Urusel uppkoppling på det mobila idag igen.
Det har tagit 25 minuter att komma in hit. Vet ju inte om det gåt att sända detta. Så några inlägg från mig kanske det inte alls blir idag.
Det brukar ju dock släppa så småningom, även om det inte blir förr än fram emot kvällen.
//Tom

Nu, en timme senare, lossnade det plötsligt. Skönt!
//Tom
de låter ju bra iallafall. 
nu har jag börjat skolan så jag kan va väldigt upptagen i vissa tillfällen..

Vareviga dag är det problem vissa, och samma, tider under dagen. Och så rätt var det är så fungerar det som det ska.
Nu har jag skrivit och klagat, och meddelat att det blir byte av leverantör om ingen bättring sker. Få se vad som händer.
//Tom
jag tror bara de kommer snacka om någon uppdatering till (dongeln)
/Allex

Har just fått beskedet att dom har "just nu" (pågått i tre veckor!)problem i hela Dalarna. Föga tröst, och det här inlägget tar minst 15 minuter att få iväg.
//Tom
fy F*N va dåligt jag tycker det är utav operatörerna.. ursäkta uttrycket, men jag blir så arg..
vad har du för operatör?
mvh mej

Tele2
okej, det är mitt mobila också. det är helt värdelöst om man har den nongeln som e vit och har en sladd till den. (model: HUAWEI E220)
det finns iallafall nya uppdateringar till den men jag märkte ingen skillnad o så var det ganska svårt att få till det.. 
har du så att du kan avbeställa det när som helst?

Jag har samma modem. Om jag kan avbeställa när som helst kommer jag inte ihåg just nu. Men imorgon åker jag hem, så då tar det ju kanske nästan ett år innan jag behöver använda det så här kontinuerligt igen.
Man kan ju hoppas på förbättringar. Alla operatörer får ju så mycket klagomål, men tyvärr är det tydligen det mobila bredbandet som växer mest trots alla problem, så dom bryr sig väl inte speciellt. Det säljer ju ändå.
//Tom