OS på djupt vatten
Det är jag som är ute på djupt vatten när jag skriver om OS här på Fiske.
Men det går inte att undvika med sådana tjejer i stafettlaget.
Då ger det guld.
Och denna Kalla!
Jag,en 75-årig karl, som är uppfostrad med att en karl aldrig gråter, får tårar i ögonen när Kalla går om i sista kurvan och sedan bara stakar ifrån.
Alla fyra gör ett strålande lopp.
Och var tog Norge vägen?
Nåja, alla kan ha en liten sämre dag.
Men jag spekulerar: Björgen 53 sek efter. Så dålig är hon inte. Jag tror att när Björgen insåg att det inte skulle bli någon medalj, drar hon ner på tempot och sparar sig till 3-milen. Medan nu Kalla med flera kört musten ur sig.
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Visst fick man en tår i ögonen. Otroligt bra gjort
TS Man kan nog skriva om en sån bragd på vilken sajt som helst.
Frågan är om Björgen skulle spara sig själv och sänka laget, tror faktiskt inte det. Visst var hon en bit efter men det känns som om att man kunde nått medalj med lite flyt.
Kalla, vilken vinnarskalle. Glömmer aldrig när jag först såg henne (på TV), det var nog hon slog igenom med rycket uppför i en slalombacke. Börjar vid ca 3.30 i denna videon (Youtube).
mvh Martin
Kollar inte alls på os. Är upptagen med fiske ;)

Det är inte så kallt och dragit att sitta i fåtöljen och kolla hur Kalla med flera jobbar. 😃

Och nu har vi receptet hur man vinner stafettguld. Man tar av sig skidan under de första 100 metrarna för att sedan vara först vid växlingen.
Jag som var så orolig för främst Nelsons kapacitet. Tji fick jag 😃.
Fyra verkligt värdiga vinnare.

Hittills Sveriges bästa OS-medaljskörd någonsin, 11 st. Bra jobbat.
Kan vi nu bara betvinga Canada också?
Sverige har 2 guld, 6 silver och 6 brons innan idag, det blir 14 ja. 19 efter Ryssland med 33 Medaljer.
Medaljligan (Expressen)
mvh Martin

Men nu är i alla fall OS slut.
Det är rätt skönt att man nu kan återgå till sina normala olater.
Jan tycker det blir skönt att slippa höra folk prata om det ;)
Det enda som var bra med OS var att den där onödiga sportbilagan i kvällstidningen (som ju upptar halva tidningen o priset) räckte till att rensa mer fisk på..🤐
13 Hahaha, sant ;)