Fiske iFokus

Fiske

Etikettövrigt
Läst 1476 ggr
Karmatarerskanise
0

Fiskeresor

Har du några roliga fiskeresor inplanerade i år?

Karmatarerskanise
0

Själv ska jag till Vänern i slutet av maj som vanligt. Brukar vara bra gädd och abborrfiske då. Sedan verkar det som det blir en tur till Västerbotten i slutet av juli. Blir första gången för mug. Hoppas på harr :)

Robertmellin
0

hej Hera, 

om du vill testa på något helt nytt?! åk då till Amazonas och fiska. Galet roligt och inga mygg 

Karmatarerskanise
0

Inga mygg? Det har jag hört att det är gott om i amazonas.

Leon1973
1

Moskitos - Denguefeber osv…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Robertmellin
0

Ph värdet ligger på 3.5 och är därför för surt för myggen att leva i. Så är läget i stora delar av floderna tex Rio Negro och Rio Madeira. Rio Branco är dock fullt med mygg. Fisket är bra där också, men man underviker att fiska där med sådana som oss, dvs gringos. I Manaus utkanter kan man finna mygg, men malaria och dengue är ovanligt. Jag fick dengue i Rio de Janeiro av typ 1 2007. Om jag får den igen då kan jag få typ 2 och det är inget roligt. dvs jag skulle inte utsätta mig för risken. Jag fick ett myggstick i Manaus under en hel vecka. Köpte dyra malaria tabletter i onödan. Dengue kan man inte medicineras mot. Såg en massa flygfä…… men då endast papegojor, Ara, kungsfiskare, tukaner….. men dessa kan man ju leva med:-)

Karmatarerskanise
0

5 nej usch för typ två!