Det enda jag fiskat än så länge är sillen ur burkar…. :-/
Jag längtar dock till då jag kan åka till Glomma….och flugfiska.
Själv har jag hunnit med några kustpass med vadare. Dock utan resultat. Verkar vara segt för många. Fast några mil längre ner har det fångats bra med öring.
Tragiskt nog har jag inte fiskat på några månader. Jag fiskar främst gädda och då vi inte haft is förrän senaste dagarna borde jag tagit några vinterpass i båt.
Brukar ju kunna ge riktigt stor fisk även om det kan vara något segt.
Blir nog inget fiske för mig innan våren då isfisket inte lockar alls.
En tur har det ju blivit på premiärdagen, det blev dessvärre ingen fisk.
Första premiären på 3 eller 4 år jag åker hem utan att ha silvriga fjäll i fingrarna.
Förhoppningsvis har vädret lugnat ner sig till helgen, hoppas på att få komma ut och blöta ner linan och vadarna.
Sakerna ligger redo nerpackade i väskan och fiskenörd som man är så är det inte helt ovanligt att man packar upp allt ett par gånger i veckan bara för att gå genom utrustningen en gång till trots att man redan har gjort detta flera gånger… bara en gång till…
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Det är bra med en hobby!
Äntligen fick jag årets första öring. Det var verkligen på tiden.
En besa som fick simma tillbaka igen. 🙂 3 tappade.
Vad tog du den på?
Fluga, räkimitation.
Fy va roligt. Är avis. Började med fluga för några år sedan. Kastat mycket haspel men tröttnade ur då det var så mekaniskt. Hade med mig ett skrotflugspö när vi var i Glomma. Provade det då. Blev totalt såld. Plockade harr då.
Jag har precis börjat medflugfiske. Riktigt kul.
Ja, och orsaken ligger i själva närheten med vattnet och fisken. Det är lixom direktkontakt. Hela tiden! Sen är det en stunds vila och spänning när tafsen sakta flyter med strömmen. Det är otroligt spännande!
Då är man uppe på två öringar på två korta pass nu.