Min allra första gädda
Som ny här på fiske iFokus tänkte jag dela med mig om ett av mina gladaste minnen jag har. Det var för bara ett par år sedan som jag krokade, tog upp och rensade min allra första gädda. 🙂
Jag har visserligen fått gädda flera gånger tidigare men jag har aldrig gått "hela vägen" från att få den på kroken till att rensa den. Det har min pappa eller någon annan alltid fått göra åt mig. Därför kallar jag just den här gäddan för "min första".
Det var 2011 som jag kämpade i närmare en fyrtio minuter med en gädda. Vi fiskar på ett ställa när man står väldigt högt upp men när man får större fiskarm måste man skynda ned till en lägre plats. För att ta sig ned måste man hoppa över en cementmur på ca 1 meter och sedan försiktigt ta sig ned för stora stenar som ligger. Måste jag säga att det var lite svårt att ta sig ned samtidigt som man hade en bråkig gädda på kroken? 😃 Hur som helst, när jag fått upp den från vattnet och dödat den ropade jag upp till pappa att han skulle hjälpa mig rensa. Han skrattade och sa åt mig att det fick jag minsann göra själv. Jag har rensat många fiskar under alla år som jag fiskat så jag tog min gädda till en lämplig plats och så var det bara börja rensa.
Ingen fisk har någonsin smakat så bra som den där gäddan gjorde. Och det tyckte katten också 😉
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Mmm, nyfångad fisk… Blir sugen på att börja fiska igen, det var många år sen sist.
Härligt med fiskehistorier

Skitfiske på dig KaosarN!
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.