Fiske kring vänern (åmål)
Jag vet fan inte vad jag gör för fel, fiskar endast från land, med haspel. Lägger väl ned ett par tre timmar om dagen i en vecka per år i sommarstugan, men tamefan knappt att det nappar. Var nu 3 år sen jag fick upp en liten sketen abborre.
Ni som fiskar kring vänern, vad är hemligheten? eller är vänern helt utdöd?
Var vid Tösse vid vänern i början av Juni, vi fick sammanlagt 100 gäddor och minst 40 abborrar på två pers på 5 dagar. Men vi fiskar från båt. Så inte är det dött inte.
Testa åka ut med båt, kasta med spinnare vid vasserna, vertikaljigga på djupen och kör bottenmete med mask.
Nu har jag precis kommit hem från stugbyn vid Tösse igen. En knapp veckas fiske på två personer gav 52 gäddor, den största på 8,5kg som sambon landade. Min största blev bara på 3kg. Vi fiskade i snitt 3-4 timmar per dag. Blev en och annan braxen och en massa abborrar också samt någon mört.
Konstigt nog var vi dom enda i stugbyn som fick fisk, de flesta andra nollade eller fick en gädda och någon liten abborre. Brukar i och för sig vara så ;) Vi har blivit lite småkändisar där nu :P

Hera!
Eftersom Anders väl inte fiskar på samma ställe och därmed konkurrerar så kan du väl ge honom lite tips om betesval och det djup du fiskar på, från båt eller land o s v.
Iofs är väl miljöerna inte samma, men det ger kanske Anders tips om lite nya grepp.
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
3 jo, jag tror miljöerna är de samma. Gav tips i inlägg 1