Annons:
Etikettövrigt
Läst 1941 ggr
beckare
9/21/17, 1:22 PM

Flytta till Västkusten

Hej! 
Min pojkvän gillar fiske och har en dröm att flytta till Västkusten, till något vackert ställe där det är nära till fiske. Har ni något tips på trevliga städer i den delen Sverige? (tänkte ställa mig i bostadskö i så fall)
(Jag har bara bott i Skåne och Stockholm, så har ingen koll själv)

Så, vilka är era favoritstäder? :)

Annons:
Maria
9/21/17, 1:34 PM
#1

Det beror ju kanske på vad man har för jobb också.

Göteborg är ju bra på det sättet att det är nära ut till skärgården och även uppåt Bohuslän om man gillar fiske.

Nu kanske ni har tänkt er något mindre ställe och det finns ju mängder men eftersom du skriver bostadskö så antar jag att det är hyreslägenhet ni är ute efter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hayabusa]
9/21/17, 1:38 PM
#2

Varberg är inte så dumt. Bjärehalvön likaså.

parsley
9/21/17, 2:57 PM
#3

Spelar arbetsmarknaden och möjligheterna att få jobb någon roll? Vilken typ av fiske vill han ägna sig åt? Bohuslän har skärgård på ett annat sätt än vad Halland har.  Kungälv och Stenungsund ligger på pendlingsavstånd till Göteborg och präglas av det. På Orust och Tjörn + någon mer kommun längre norrut finns  landsbygd och småsamhällen.  I de pittoreska kustsamhällena som finns längs bohuskusten är husen dyra och ägs ofta av sommargäster. Lysekil är fint, men jag vet inte hur arbets- eller bostadsmarknad ser ut, samma sak med Strömstad. Uddevalla ligger ganska långt in i landet, även om det ligger vid kusten och präglas av att det är eller har varit en industristad. 

Ni får väl ta en semesterresa och kolla eller ställa er i bostadskö och åka dit när det blir aktuellt?

beckare
9/21/17, 8:11 PM
#4

#1 När det gäller jobb är vi ganska flexibla. Pojkvännen är tatuerare och kan få kunder lite överallt och jag bygger 3d modeller hemifrån till stor del. Så både stora städer och små städer i Jönköping-storlek är det kanske mest vi letar efter. Möjligtvis något ännu mindre om det ligger nära en större stad :) #2 Awesome!! Ska kolla in dom! Tack!! :) #3 Jobb spelar mittemellan-mycket roll. Det får lov att vara en mindre stad om det är nära en större stad. Tror det är blandad typ av fiske han vill. Både ut med liten båt och strandkanten typ. Kastfiske, krabbor/skaldjur och när man har många krokar på linan :P Vet inte vad det kallas, troggel kanske xD Ska googla namnen du nämnde! :) Tack så mycket!! ^^

Upp till toppen
Annons: