Annons:
Etikettövrigt
Läst 3968 ggr
Honestyisdead
1/27/14, 6:11 PM

Ha du tjuvfiskat?

Har du tjuvfiskat någon gång?
Ditt svar blir anonymt om du inte skriver i tråden.

Men det hade varit intressant att veta varför om du svarar ja :)

Annons:
Tom-B
1/27/14, 11:08 PM
#1

Nej, aldrig. Inte ens försökt att slippa betala även om där bara är en automat av något slag (= obemannat).
Och därför behöver jag inte vara anonym

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Martin
1/28/14, 12:02 AM
#2

Inte jag heller, jag betalar för mig för jag tänker att det gynnar fisket.

mvh Martin

Honestyisdead
1/28/14, 6:02 AM
#3

Inte jag heller. Tänker som du Martin.

Leon1973
1/28/14, 9:49 AM
#4

Fiskar för det mesta längs kusten där det inte finns avgifter, de få gånger jag fiskar i någon sjö eller p&t så betalar jag vad det kostar.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Honestyisdead
1/28/14, 9:53 AM
#5

Fast jag räknar upptagning av fel fisk till tjuvfiske ickså. Och att fiska när och där man inte får.

Leon1973
1/28/14, 10:05 AM
#6

Under hela fredningstiden för havsöring 15sept-31Dec jagar jag storabborre i Malmö Kanal och ägnar mig åt streetfishing.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Cragan
2/16/14, 9:31 PM
#7

försökte tjuvfiska kräftor som yngre resultat blev -2 kräft burar  vart så nojig att en sprang o lämna burarna 2 dagar innan en smög tebaks för o hämta dem men då hade nån annan tagit dem.  så min tjuvfiske karriär vart kort o ytterst misslyckad

[VSK]
2/22/14, 9:38 PM
#8

Röstade faktiskt ja här. 

Fick höra att man skall ha fiskekort i Mälaren, och det om det nu stämmer är totalt främmande för mig, så då så har jag tjuvfiskat omedvetet.

JontaK
2/22/14, 10:16 PM
#9

Jag röstade också ja, som yngre tjuvfiskade jag omedvetet i ett par vatten där det i folkmun sas att fiske för personer under 15 inte krävde fiskekort.
Det gällde dock endast i målsmans sällskap.

Som vuxen har jag varit noga med att köpa kort, tycker det är en självklarhet.

knugi
2/25/14, 2:09 PM
#10

Aldrig tjuvfiskat, köper alltid årskort även om jag bara ska fiska en gång (undantag put&take) för att betala lite extra till fiskevården i det området jag fiskar i

Bidrar inte så mycket men känns bättre :)

OskarJ
3/12/14, 9:01 PM
#11

Ja, många gånger :)

Tom-B
3/12/14, 10:51 PM
#12

Det var illa det.

Nu vet jag ju inte var du har tjuvfiskat, men har du gjort det på ett vatten som sköts av en fiskeförening där det bl a sker utsättning, så är det verkligt illa. Nyttja en tillgång på andras bekostnad 😡

Jag hoppas du tar ditt förnuft tillfånga och slutar med dessa dumheter.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Honestyisdead
3/12/14, 11:02 PM
#13

!! Varför? för dyrt

Annons:
OskarJ
5/6/14, 4:12 PM
#14

#12 nejdå :) bara i småsjöar/åar tidig vår/sommar när jag inte kommit ihåg att köpa fiskekort eller orkat… men jag ska försöka skaffa till alla ställen jag är på nu, kostar ju bara 30kr :)

Tom-B
5/6/14, 4:18 PM
#15

Det låter bättre!

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[peter54]
5/13/14, 1:51 PM
#16

Som vuxen har jag aldrig tjuvfiskat, men jag svarade ändå JA på frågan, men det handlar om när jag var barn, fram till kanske 14-15 och jag brukade vistas mycket runt Bornsjön med en kompis. Bland annat tjuvvittjade vi tjuvfiskarnas kräftburar. 

Efter att vi tagit några kräftor var för att festa på, upplyste vi tillsynsmannen om var han kunde hitta burarna så att han kunde fånga tjuvfiskarna.

I Bornsjön råder strikt fiskeförbud och bara de fast boende med tomt som gränsar till sjön får fiska där under förutsättning att de använder redskap och båtar som bara brukas där eftersom det finns ett gott naturligt bestånd av flodkräfta där.

Numera köper jag dagkort för att fiska i Dalälven några gånger varje sommar. Här hemmaid finns inget bra fiskevatten, bara Tämnaren, men den är inget vidare att fiska i eftersom den bara är ett par meter djup.

ChristineF
5/15/14, 2:09 PM
#17

Nej, fiskar i sjön vid vår stuga eller i skärgården. :)

mayolica
5/17/14, 10:19 PM
#18

Ja var med och fiskade kräftor när jag var ung🤐

~ mayolica ~

Cragan
5/18/14, 2:36 AM
#19

#18 gick det bättre för dig än för mig då? 😛

mayolica
5/20/14, 11:22 AM
#20

# 19 Jaa!😇

~ mayolica ~

Annons:
weedy
5/21/14, 6:06 PM
#21

Svarade "Annat" då jag inte kan vara helt säker på att jag aldrig tjuvfiskat när jag var yngre. Har köpt fiskekort minst en gång när jag var barn i alla fall, kommer inte ihåg så noga och fiskade mest i Stockholms skärgård. Det är möjligt att vi tagit upp fel art eller använt fel redskap dock men det var inget jag var medveten om då (eller nu).

JohanLi
7/21/15, 8:37 PM
#22

När jag var liten.

Fransu
7/26/15, 7:05 PM
#23

Nej.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: