Annons:
Etikett103-mitt-bästa-fiske
Läst 4048 ggr
Honestyisdead
7/13/11, 5:56 PM

Hur och var fiskar du helst?

Hur och var fiskar du helst?

Själv metar jag gärna aborre vid en fin insjö. Eller så pilkar jag gärna från båten i öresund.

Annons:
Tom-B
7/13/11, 8:30 PM
#1

Jag har mitt "hemmavatten" utanför Höör.

Men jag älskar att stå vid en älv eller fjällsjö uppe omkring Sälen. Det är ju en helt annan miljö än i Skåne.

När man står där med kalfjället i bakgrunden, så väntar man på fisken förstås, men också på björn, älg eller varg.

Än så länge är det älg och vildsvin som varit inom synhåll.

Tyvärr så blir det mer och mer folk.
Och där jag helst står, förutom älven, så är jag oftast helt ensam. Men jag har heller aldrig lyckats kroka något, även om vaken finns där.
Kanske förklarar varför ingen annan är där.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Mona22
7/13/11, 9:18 PM
#2

Fiskar vid båthamnen här i västerås. Har ett spö till bottenfiske, ett med något drag på och ett för mete, samtidigtGlad

Bug_Smile
12/9/14, 1:50 AM
#3

Vid en insjö, tidigt en sommarmorgon, metspö och mask, eller om det är lite mulet och lite blåsigt, en riktig Gäddrigg med 0,50 lina och 75-250 grams swimbait. Båda formerna tilltalar mig även om de skiljer sig åt markant. Metet ger en avslappning som är svår att få någon annanstans,

 Gäddjakten är Stilla och lugn,                 stilla lungt,         stilla,              stilla,             stilla,        stilla    stilla                              

  FULLT ADRENALINPÅSLAG!!! RULLEN YLAR!!!     DRILLA DRILLA DRILLA!!!

När Bamsemadamen simmar iväg efter mitt sedvanliga tack, skakar hela kroppen, en känsla som jag tidigare bara upplevt i Thai boxningsringen.

En termos med kaffe är obligatoriskt, bullen är nästan lika obligatorisk den :)

Skitfiske på er…

Leon1973
12/9/14, 10:58 AM
#4

Sydkusten/ostkusten, spinnfiske efter havsöring vid fina stenrev.

Under fredningsperioden blir det dropshot efter abborre i Malmö Kanal.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Fransu
4/21/15, 4:29 PM
#5

Fiskar bara i insjöar. Då vi har båt på trailer så blir det lite olika sjöar beroende på väder och humör. Jag gillar spinnfiske efter gädda och abborre, men försöker lite smått lära mig att jerka. Har lite svårt att få till tekniken. Ser så lätt ut när maken får sina beten gå fint i vattnet. Jag försöker härma hans rörelser, men jag behöver öva mer. Trolling funkar också, framförallt om vi ska förflytta oss längre sträckor. Jag gillar dock det aktiva fiskandet bäst.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Honestyisdead
4/21/15, 4:31 PM
#6

#5 Välkommen :)

Annons:
Fransu
4/21/15, 6:27 PM
#7

#6 Tack! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: