Annons:
Etikett930-köp-och-sälj
Läst 4558 ggr
Tom-B
11/3/10, 10:52 AM

Julklappstips

Otillbörlig reklam skall vi inte syssla med på den här sajten.

Men det lackar mot Jul, så därför gör vi en liten stunds undantag.

Har du tips om lite udda julklappar, skriv om det i den här tråden!

Här kommer ett första "Upplevelsetips", se länken Lite olika.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Love-me
11/3/10, 12:38 PM
#1

Visst är det svårt att komma på vad man ska ge i julklapp.Men jag kör mitt gammla hedliga,lite gott julgodis och en liten tomteTungan ute

Tom-B
11/3/10, 7:11 PM
#2

Det är tanken som räknas! Skrattande

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
11/4/10, 4:17 PM
#3

Ovan, i den svarta randen hittar Du knappen "Länkar".

Där finns en del länkar till företag med fiskeutrustning av allehanda slag. Där kanske du hittar ett eller annat julklappstips.

Ett företag som jag gärna tipsar om (jag är inte sponsrad på minsta vis), är Flugor.se. Dom har bra grejor till hyfsade priser. Och snabba leveranser.

Här får du direktlänken till dom, Flugor.se.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
11/10/10, 10:28 AM
#4

Inte behöver man köpa nya, dyra grejor till den inbitne Flugfiskaren. Inte heller till nybörjaren, för den delen.

Kanske bättre att införskaffa något bättre begagnat till nybörjaren, eller nogot lite äldre, nästan antikt till den vane Flugfiskaren/Samlaren.

Varför inte en bok i ämnet Flugfiske.

På Internet har du t ex Bokbörsen, som listar många Antikvariat där man kan handla på nätet.

Länk till Bokbörsens flugfiskelitteratur har du här, Bokbörsen.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
12/2/10, 2:28 PM
#5

En bok om fiske i julklapp kan väl sitta bra.

Bokklubben Jakt & Fiske, Bokförlaget Settern, har en hel del bra fiskeböcker till bra priser.

Länk till Bokklubben, Jakt&Fiske.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Bug_Smile
12/9/14, 12:17 AM
#6

Jag håller på att snida en gäddfiskande tomte med tillhörande julgädda till min sambo.

Övriga julklappstips till icke fiskande individer kan ju vara att bjuda med dem på en dagstur med spö och termos…

eller ett snyggt 25 cm swimbait (svårt att inte vilja reta en riktigt fet madam med en sådan godbit)

till fiskande individer borde väl något som inte är direkt kopplat till fiske vara en lämplig överaskning.

Kanske det blir godis, eller strumpor…

eller varför inte göra om ett fint litet blänkade drag (sked, spinnare eller vib) till ett unikt smycke, eller montera det största hårda swim bait du kan hitta på en fin platta.

Köp en rulle 0,10 flätlina och knyppla en julduk komplett med julgäddan och allt, linor finns i flera färger om du skulle behöva.

Raggsockor av 0,50-1,0 lina?

Piercing smycke av trekrok, eller en fin fluga.

En riktigt bra mattermos om en sådan saknas.

Ja det viktigaste är ju tanken eller viljan att ge något som skänker glädje.

Så jag ska ge alla jag känner en inramad bild på mig och min PB gädda, eller kanske bara på gäddan…

Annons:
Upp till toppen
Annons: